Konferencija Šiaulių universitete

20180302_091631oooJaunieji tyrėjai Šiaulių universitete dalijosi atradimais, idėjomis ir problemomis
oooKovo 2 d. Šiaulių universitete surengta jau XVIII-oji tarptautinė konferencija „Mokinių matematikos, informacinių technologijų ir ekonomikos projektiniai darbai“. Konferencija rengiama kartu su Šiaulių Simono Daukanto gimnazija, siekiant bendro tikslo – skatinti moksleivių domėjimąsi tiksliaisiais mokslais.
oooŠiais metais į konferenciją atvyko per 100 moksleivių ir juos rengusių mokytojų iš visos Lietuvos bei kaimyninės Latvijos. Konferencijos metu perskaityti net 49 pranešimai, pristatyti stendiniai moksleivių darbai. Jos dalyvius sveikino Šiaulių universiteto rektorius profesorius dr. Donatas Jurgaitis, pranešimus stebėjo ir aptarė Informatikos katedros profesorė dr. Renata Macaitienė, docentas dr. Gražvydas Felinskas, lektorė dr. Kristina Vaitkuvienė, lektorius Mindaugas Stoncelis bei Ekonomikos katedros docentė Janina Šeputienė.20180302_155610
oooKonferencijos pranešimų tematika įvairi – nuo 100 užduočių Lietuvai iki globalių dalykų, susijusių su anglies dioksidu, nuo ne Gordijaus mazgų ir origami lankstinių, po kuriais slepiasi topologija ir grafų teorija, iki po magiškais šešiakampiais ar žvaigždžių briaunainiais užsimaskavusios kombinatorikos, nuo žaidimų aikštelės, perkeltos į trimatį geometrijos žinių pasaulį iki dirbtinio intelekto metodais valdomų geometrinių personažų, perkeltų į trimatį loginį žaidimą ir t. t. Kulių gimnazijos I g klasės moksleivės Almantė Petkutė ir Rugilė Petkutė pristatė skaidrinį ir stendinį pranešimus „Apskritimo užpildymas geometrinėmis figūromis. Tapyba ant šilko.“ Jas ruošė mokytojos: Daiva Pušinskienė, Ingrida Sungailienė, Inga Simutienė.
oooPranešimus analizavęs doc. dr. Gražvydas Felinskas džiaugėsi, jog mokiniai atranda daug įdomių taikymo sričių ir supina iš pažiūros atrodytų visiškai skirtingas mokslo šakas. Dr. G. Felinskas: „Smagu moksle įžvelgti meną ar mene – mokslą, gamtos reiškiniuose ar įprastoje žmonių veikloje pastebėti įdomius dėsningumus, kuriuos galima aprašyti formulėmis ar pateikti netikėtas vizualizacijas. Dar smagiau, kad mokiniai jau dabar geba realizuoti gan sudėtingus projektus, kuriuose reikia tarpusavyje suderinti ir sujungti daug sričių – nuo idėjos, scenarijaus, projektavimo iki realizacijos, pasitelkiant kompiuterinę grafiką, trimatį modeliavimą, programavimą ar net muzikos ir vaizdo efektų kūrimą“.